Guus F. en Eef O. in Spanje

Dag 9 - Karten op Spaans asfalt

Gisteren zelfde ochtendritueel, maar we zijn wezen karten! Keuze was uit Normal, Super of Racing. Aangezien Remy nog nooit heeft gekart beginnen we met de normale, die ongeveer 60km/h lopen. Ook voor mij is het weer ff wennen, maar vooral voor Remy, omdat die het gevoel van horizontale G-krachten nooit ervaren heeft. Nadat ik zo'n groot gat tussen ons laat en hem één compleet rondje inhaal, zijn we in de Super gestapt, die 80km/h haalt en met betere remmen. Remy begint er al aardig pap van te lusten en we beginnen zowaar wat concurrentie te merken.

Deze karts kunnen al een beetje driften, dus we zitten allebei met een big smile onder onze helm. Spieren beginnen we al aardig te voelen, maar we besluiten de lat nog hoger te leggen, dus we stappen in de Racing karts die 110km/h lopen, door het 360cc Honda blok. Wat was dit gaaf, en wat een snelheidsbeleving als je zo laag bij de grond zit. Vooral op de rechte stukken zit er redelijk wat power in, ook weer is weer goed mee te driften, al vind ik de remmen iets matiger dan de vorige kart. Remy heeft de smaak nu echt te pakken en komt mij voorbij zetten wanneer ik in de slip raak omdat ik iets te enthousiast op het gas ga in de apex. Gelukkig maakt hij dezelfde fout en haal ik hem weer in, gheghe. Op het laatst zijn we zeker aan het elkaar gewaagd, maar slaag ik erin om hem in de laatste ronde eruit te remmen en hem vervolgens binnendoor te pakken.

Duh, winning!

Reacties

Reacties

Nijs

Only with Tiger Blood

Svenn0r

WOOEEEEIII w00h00!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!