Guus F. en Eef O. in Spanje

Dag 2 - Wie wist dat snelwegen zo leuk konden zijn?

Vandaag werd ik om 07:44 wakker, want de wekker stond om 7:45, en ik word altijd 1 minuut voor de wekker wakker. We hebben heerlijk geslapen, vooral Remy, want die had het tweepersoonsbed voor zichzelf alleen, en ondertekende mocht fijn in de hoogslaper.

Anyway, rond 8:15 zaten we aan de croissants die Jean-Pierre voor ons gebakken heeft. Nu onze maag gevuld is en we denken er tegenaan te kunnen, rijden we toch nog even langs de plaatselijke Intermaché om water en koekjes in te slaan, want langs de snelwegen wordt je absoluut afgezet.

Over het algemeen is er niet zoveel te melden, want hoeveel valt er te vertellen over ruim 600km snelweg, maar de hoogtepunten van vandaag waren: het viaduct bij Millau én een onverwachte semi-racebaan in de vorm van een snelweg. Het viaduct ziet er erg indrukwekkend uit. Leuk detail is, dat er speciale schermen geplaatst zijn tegen de springers, omdat veel mensen ineens een nieuwe hobby erbij namen toen de brug geplaatst werd: eenmalig basejumpen (zonder parachute dus). Foto's hiervan (en de overige foto's van vandaag) zijn te vinden in het album. Ergens in de buurt van Ganges schoten we in een tunnel in, en toen we deze uitkwamen werden we opeens overrompeld door zeer mooie vergezichten, superstrak asfalt waar ook nog eens erg mooie bochten in zaten, dus hier genoten wij even van een sportief momentje. De stepjes van de Bandit lieten zich al snel van zich horen ;-) Ook Remy had een grijs van oor tot oor. Achteraf balen dat de helmcamera er niet op zat, maar dit was ook totaal onverwacht.

Wéér om 17:30, net als gisteren, kwamen we aan ons Etap Hotel Perpignan Nord. Spullen neergeploft, en een plaatsje aan de zee ingevoerd om te eten, want onze magen waren erg leeg en hadden dus trek. Ter plekke hebben wij een heerlijke pizza gegeten en daarna nog een ijsje aan de zee. Helaas zonder mijn lieve Glenda, met Remy is het toch niet romantisch ;-)

Morgen een vrij makkelijke dag: binnendoor van Perpignan naar Blanes, zo'n 3 uur rijden (zonder stops) en 206km. Als mijn mobiele internet het doet: tot morgen! En anders niet ;-)

Nijs

Klink goed allemaal man :D

Keep on bloggin', leuk om te lezen!

Groetjes!

ma de ridder

Jongens, leuk om te lezen dat alles goed gaat en jullie genieten, dat stukje over dat sportieve momentje en die stepjes van de Bandit heb ik maar gauw overgeslagen :(
Nog veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.

dikke kus mum

Tante Sander

Klinkt goed! Al leuke meisjes gezien? x

Ronald D

Die weg voor de brug en dan nog die mooie weg erna is echt mooi en ligt er strak bij, tenminste in 2010.