Guus F. en Eef O. in Spanje

Dag 3 - Ride or die trying

De route van vandaag is niet zo heel lang, zo'n 206km en 3 uurtjes rijden, dus we besluiten even wat langer uit te slapen, tot 8:30. Een kijkje door het raam leert ons dat het een beetje bewolkt is, Remy merkt nog op 'als het maar droog is'. Echter, na het eten en de motor weer bepakt te hebben kwam het zonnetje tevoorschijn en hebben we hele dag zon gehad bij een temperatuurtje van ca. 22-23 graden. Vandaag gelukkig geen snelwegen, alleen maar mooie secundaire wegen. Een paar minuten na Perpignan beginnen ineens de Pyreneeën hun besneeuwde bergtoppen te laten zien, waar we elkaar tegelijk op wijzen.

Plotseling dook de grens van Spanje op, en gelukkig worden we er niet uitgepikt voor tassencontrole. Hierna even een plaatje schieten bij het bord waarop officieel wordt aangekondigd dat we ons op Spaans grondgebied bevinden. Nu ook maar even de helmcamera bij Remy erop geplakt, maar dit faalde achteraf omdat de camera te ver naar beneden gericht stond. Helaas, pindakaas. Maar wat niet helaas is, is de gigantisch prachtige weg met zijn schitterend asfalt waar we op getrakteerd werden. Achteraf bleek dat er nog veel mooiere wegen dan dit bestaan! En wel de kustweg van St. Feliu naar Lloret de Mar. Dit wordt niet voor niets de 'Best biking road in the world' genoemd. Wat een prachtig asfalt en wat een mooie bochten, wat nog eens afgemaakt wordt door een gigantisch mooi uitzicht over de zee. Ik dacht dat ik veel mooie wegen gezien heb, zoals de Timmelsjoch-pas en de Grossglockner in Oostenrijk, de Dolomieten in Italië en het Zwarte Woud in Duitsland, maar dit slaat alles. Het filmpje is gelukkig wél gelukt! Dit zal ik later op Youtube plaatsen.

Eenmaal aangekomen in Blanes planten we de motoren in de overdekte parkeergarage en daarna eten halen bij de plaatselijke Nederlandse supermarkt, genaamd Appie Hein (www.appiehein.com).We eten een overheerlijke groentenzak van Aviko ;-)

Verder gaan we zo even naar 't strand en het stadje verkennen en dan zijn wij heel snel bij jullie terug om verdere updates te plaatsen. Een paar foto's van vandaag zijn weer te vinden in het album, echter niet zo groot als normaal omdat ik nu maar beperkt mag up- en downloaden.

Remy en Stephan

Reacties

Reacties

Rutger Jwz

Ja!!! Appie Heijn = +1.
Leuke verhalen man! Jammer dat ik jullie zondag niet heb kunnen uitzwaaien ;)

Groetjes vanonder de rook van Rotterdam!

Svenn0r

Hey jongens!!! Zo klinkt echt als:"ik wil ook!!!" had het ook graag mee willen maken. Wens jullie veel plezier vandaag en geniet lekker van het weer.

Stephan

Svennetje, jouw tijd komt vast nog wel, volgend jaar ofzo met ons;) Thanks man, wij gaan zo even op en neer naar Lloret, over de mooie kustweg weer 8-)

Svenn0r

Hey jochies, wilde ff zeggen dat ik om half 8 geopereerd ben en dat het goed verlopen is. Veel plezier met rijden vandaag. Kusje voor jullie alletwee ;)

Pa de Ridder

Beterschap Swen

Berry

Hey kerels, ziet er zeker gaaf uit.. en Remy next time zie ik graag de uitnodiging tegemoet ;)
Mijn complimenten hoe jullie dit avontuur zo leuk weten te verwoorden...
Met al die teksten foto s denk ik maar 1 ding...en nee Remy dan bedoel ik geen vrouwen ....maar..
FREEDOM !
Enjoy jullie trip en wees voorzichtig...


Greetz Berry

moeders Boon.

jullie eerste dag in Blanes! De foto,s zijn geweldig, en jullie verslag van de reis was ook erg leuk.Hebben de motoren vandaag een snipperdag?Ga nu maar lekker genieten. Kus van mij ! Poot en een brul van Pom. Remy mag ik zijn stembanden laten verwijderen???

Ronald D

Jullie hebben toch niet die HELE MOOIE route langs de kust genomen hé??
Daar is echt niets aan, de weg is te mooi net als de bochtjes. Tja......

Stephan

Zo, hier een berichtje van mij alleen, aangezien Remy nog op één oor ligt ;-) Deze jongen was om 9 uur al op pad, langs het strand en verse broodjes gekocht. Gisteren hebben de motoren min of meer een snipperdag gehad, alleen even 's avonds op de motor naar Lloret en terug.

Ronald: die route is inderdaad TE mooi, en veel te verslavend...! Jammer van de bochten alleen, verder is 'ie wel heel mooi ;-)

ma de ridder

Goh klinkt allemaal heel ontspannen, geniet er maar van hoor jongens......gelukkig hebben jullie niks gemerkt van de aardbeving in Lorca, was wel ff geschrokken, maar pap ging meteen kijken beneden hoe ver jullie er vanaf zitten, toch nog 700 km gelukkig.
Nou ik wacht met spanning op jullie volgende bericht/verhaal.

Dikke kus van mum

PA de Ridder

Hallo Zoon.
heb met Vodafoon gebeld en van huh kant sorry voor de overlast en je internet bundel gaat nu per 13:30 in je limet kosten worden vergoed.
Dus kunnen jullie weer interneppe !!!!!!!!!!!

fijne dagen

cynthia

hey neefie!!!!!

hoe is het daar in spain...???!!!
zo te leze heb je het prima naar je zin met een beetje toere op je 1 na grootste liefde;)!!!

je had me nog aangesproke op msn zag ik maar ik lag al een posie op 1 oor, want we hebbe natuurlijk nie allemaal vakantie...er moet ook in het weekend gewerkt worde...hahha!!!

ik d8 eigenlijk dat je meissie ook mee ging joh, maar dat is dus nie het geval!

nou nog een fijne vakantie...en neem die leuke bochtjes een beetje rustig hej!!!
krijg helemaal al enge bene bij de gedachten...bahbah;)

kiss je nichie

Stephan

Hee Cyn, leuk, je lange berichtje :-) Nee, Glenda wilde wel mee, maar kwam dan verlofdagen tekort om te klussen in het huisje straks. En dat probleem heb ik gelukkig niet. Geeft niet hoor, volgende keer beter.

Bedankt, gaat helemaal lukken. Ennuh, we houden ons koppie erbij hoor, maar 't is zo'n lekkere weg.. als je ooit zelf gaat rijden begrijp je dat helemaal :P Groeten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!