Guus F. en Eef O. in Spanje

Dag 8 - De meeuwenvanger van Blanes

Vandaag: werd ik om half 11 wakker, omdat het nog al laat is geworden gisteren, ik schat rond half 3. Was enorm gezellig in Blanes zelf.

Ook pindakaas en hagelslag smaakt prima op Spaans brood. In m'n uppie opgegeten op 't balkon in het zonnetje. Daarna aan 't zwembad gelegen om te zonnen, maar toen merkte ik dat aan ik het verbranden was. Ja, zelfs ik, die bijna nooit verbrand. Toch maar smeren dus, één van ons merkte op dat ik aan 't vervellen was op m'n voorhoofd. Oeps. Al met al ben ik volgens mij al aardig bruin, dus zal over 2 weken nog wel schokkend zijn vermoed ik.

Aangezien ik geloof ik de ADHD-er van de groep ben, en niet langer dan 34 minuten stil kan liggen, ben ik naar een winkeltje wezen zoeken in Blanes die Engels- of Nederlandsetalige tijdschriften verkoopt, maar tevergeefs. Dus als iemand nog een eigen business aan de Costa Brava wil starten: begin een winkeltje met Engels- of Nederlandstalige tijdschriften! Kat in het bakje. Wel kwam ik tot de ontdekking dat er een gezellige markt was inclusief muziek, dus daar heb ik even gezeten. Plots zag ik twee motoren staan (voor de insiders, een Ducati 1098 en een KTM 990 SM) met Nederlands kenteken. Stonden ook twee jongens bij, die later Herman en Rob bleken te heten. Ik dacht nog, als ik hun was deed ik een sticker op hun ruitje met respectievelijk de namen 'El Hermanos' en 'Los Robbos' :) Remy en Stephan humor. Tijdje met deze sportjongens staan praten en wat gedronken (geen alcohol, geheelonthouder hè). Reden volgens mij ook aardig door, getuige de rullen op hun zachte sportrubber.

Wat ons later opviel, was de groep meeuwen die volgens mij fungeerde als surrogaat gieren, want die cirkelde constant in de rondte boven het zwembad, wachtende tot er iemand het loodje zal leggen. Spaanse meeuwen maken volgens mij een ander geluid dan de Nederlandsche. Ik kan het het beste omschrijven als lachende hyena's. Tot onze stomme verbazing liep er ineens een man met rood haar op het dak met een vangnet achter de meeuwen aan om ze te vangen. Tot onze stomme verbazing, beet hij er één vol in z'n nek toen hij deze eindelijk te pakken had. Helemaal kapot dat beest. Gewoon dood! Wel sneu, was verdorrie een lieve meeuw jongen.

Maandag is het de bedoeling om met z'n 4-en naar Water World in Lloret de Mar te gaan, een groot waterpretpark. Morgen (of gezien dit tijdstip, vandaag al) is het nog onbekend wat we gaan doen, maar ik zeg: KARTEN!

En nu ga ik op één oor. Adios amigos!

Reacties

Reacties

Svenn0r

Jonguh KUT!!!! Ennuh Remy beste brave zooiesteker, heb je al een leuke meid ontmoet???? Kan wel zien dat jullie het erg leuk hebben daar terwijl wij in dit lekkere koude kikkerlandje zitten haha.

Dat waterparadijs moet erg leuk zijn, dus hoop dat jullie het erg leuk gaan hebben daar! Zal zeggen smeer jullie goed in, want als je het zo erg naar je zin hebt dan wil het er weleens bij in schieten ;) (weet er alles van :()

Nou jongens veel plezier met karten en wel eerlijk doen: niet elkaar beuken of trekken hé ;). Gewoon fair game!!!

Nou jochies, tot horens!!!

Nijs

Als je die rooie weer ziet, maak je hem kapot! Kan tie gek zijn of niet lijkt mij.

Maar ze zijn em aan het zoeken hoorde ik.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!